Singapore en een lang weekend

20 augustus 2018 - Perth, Australië

Een vlucht van 13 uur. Ik was gister avond al begonnen met de serie La casa de papel. Binnen 26 uur had ik dan ook seizoen 1&2 gezien. Dit aangezien ik tijdens een vlieg of busreis niet kan slapen. In de ochtend om half 11 vertrokken en om half 7 in de ochtend zou ik Singapore bereiken.

Ik zou Turid misschien weer zien in Singapore. Aangezien haar tante op sterven ligt kreeg ik het bericht bij aankomst binnen dat ze hierdoor begrijpelijk niet zou komen. Meteen denken aan wat voor nieuwe plannen ik zou gaan smeden omdat ik Singapore al gezien had en ook geen zin had om hier weer vijf dagen te blijven. Eerst op weg naar het hostel waar ik bij binnenkomst meteen het bed in gedoken ben en tot een uurtje of 7 in de avond geslapen heb.

Na een heerlijke curry gegeten te hebben werd de bekende site skyscanner erbij gepakt. Meteen werden alle opties bekeken om een lang weekend door te brengen. Borneo zou ik heel graag willen zien maar drie dagen zijn hiervoor veel te kort. Indonesië is lekker dichtbij maar hier ook weer het geval dat het te kort zou zijn. Brunei was veel te duur om naar toe te vliegen. Zo bleven een aantal vrij goedkope opties in Thailand over. Thailand was mijn minste bestemming in de afgelopen 11 maanden maar goed, voor een lang weekendje als noodoplossing mag ik niet klagen.

Phuket in zuid Thailand zou de volgende bestemming worden voor een eurootje of 140 retour. De bagage kon ik voor 2 dollar per dag in Singapore laten en de knoop was dus doorgehakt en de vlucht geboekt. Met een kleine backpack (dag rugzak) kwam ik aan in Phuket en verbleef ik in een super mooi hostel met zwembad en zelfs een glijbaan binnen. Ook wist ik dat dit alleen voor de eerste dag zou zijn aangezien ik graag naar een eiland zou willen. De retour boottocht naar het oh zo beroemde en vooral beruchte Koh phi phi was dan ook geboekt.

De rest van de avond heb ik door het stadje gewandeld waar overigens vrij weinig aan is. Binnen een half uur was de eerste shemale gespot en werden nummers uitgewisseld, grapje natuurlijk. Ik heb een lange tijd over een grote straat markt gelopen en voor ik het wist waren niet 1 maar zelfs 2 Pad Thais naar binnen geduwd. Het lekkerste gerecht van Thailand en oh wat had ik dit gemist.

Na een karig ontbijtje was het de beurt aan de boot om mij naar mijn nieuwe bestemming te brengen. Koh Phi Phi, het beruchte en meest toeristische party eiland van Thailand. Direct bij aankomst was dit al overduidelijk zichtbaar gezien de drukte. Werkelijk elke centimeter van het eiland is volgebouwd met shops, bars, hostels en hotels. Dit neemt niet weg dat de natuur eromheen wel heel erg mooi is.

Na mijn spullen in het hostel gelegd te hebben ben ik een rondje gaan lopen. Aangezien het laagseizoen is probeert iedereen je wat aan te smeren. Na 5 minuten werd je hier helemaal gek van. Tot iemand voor de 30e keer zei; Thai massage?

Ik dacht waarom ook niet. Ik kan Thailand uiteraard niet verlaten zonder een massage gehad te hebben. Voor een eurootje of 8 liet ik me dan ook een uur in de watten leggen. Zonder happy end natuurlijk.

Je bent op een party eiland, dus wat ga je doen? Juist een biertje vatten. Ik leerde al snel drie Engelsen kennen en ging met ze eten en naar een bar. Zo’n saaie mensen heb ik nog nooit meegemaakt. In de bar was een kleine tv in de hoek met WWE (nep worstelen) en ze bleven deze neppe show maar fascinerend vinden. Ik besloot ze dus op de helft van de avond in te ruilen voor twee Ieren. Beide ook docenten en we konden het direct goed met elkaar vinden. Geëindigd op een strandfeest en vraag me niet naar de tijd die ik in bed beland ben.... dat weet ik namelijk zelf niet meer.

De volgende voor mij ochtend toen ik wakker werd (1 uur) besloot ik met een lichtelijk drukkend gevoel in mijn hersenpan de plannen om te gooien. Terug naar Phuket aangezien ik op maandag vlieg en de enige mogelijkheid om die vlucht te halen was een veerboot om 9 uur op maandag. Ik besloot dus snel te douchen, te eten en de laatste boot om 3 uur naar Phuket te nemen om er 100% zeker van te zijn dat ik mijn vlucht niet zou missen. Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik het zeker niet erg vind om het eiland te verlaten.

Het volgende hoofdstuk breekt aan. Werken en geld verdienen in Australië. Om eerlijk te zijn kijk ik er best naar uit.

1. Jo en Coba:
    23 augustus 2018
    Leuk verhaal fijn om het weer te lezen!! Nu even aan het werk? En dan weer genieten gr xxxx