London Blog 2018

10 juli 2018 - Salisbury, Verenigd Koninkrijk

Na een reis van +/- 41 uur ben ik dan eindelijk met de bus aangekomen bij onze Airbnb. Tevens zat de bus bomvol met jongeren onder invloed van alcohol, deze geur was dan ook zeer aanwezig in de bus. Vermoeid trek ik mijn kleren uit en plof in bed. Chinouk en Sam komen morgenmiddag aan in plaats van vanavond door een tekort aan kerosine op Eindhoven AirPort. Nadeel is dat ik ze later zie en minder tijd met ze heb, het voordeel is dat ik goed kan uitslapen.

Helaas zit het uitslapen er niet echt in. Mijn ritme is totaal verstoord en na een nacht van 5,5 uur ben ik om 8 uur al klaar wakker. Ik besluit wel te blijven liggen en andere zaken te doen die ik nog op had staan. Waaronder een openstaande boete uit Australië eindelijk voor de voeten weg te vegen. Vervolgens ben ik naar de supermarkt gegaan om alvast lunch in huis te hebben voordat ze zouden arriveren. Vanaf dat ze dichter bij kwamen had ik nauwelijks spanning en liet ik alles op me af komen. Toen ze dichterbij waren moet ik bekennen wel een positieve spanning (adrenaline) en onrustigheid te voelen.

De deur ging open en de menige knuffels werden uitgedeeld. Raar om ze opeens weer voor me te zien maar eigenlijk ook weer totaal niet. Voor mijn gevoel had ik ze vorige week nog gezien en alles voelde dan ook direct weer fijn en vertrouwd. Na een lange tijd kletsen in de zon op het dakterras was het tijd om ook hier in London de toerist uit te hangen.

De standaard dingen wilde ik natuurlijk wel zien aangezien ik nog nooit in London geweest was. De Theems, enkele pleinen, Westminster en big ben werden dan ook op de eerste dag nog bezocht. Helaas stond big Ben in de stijgers. Westminster was wel een heel mooi en uniek gebouw om te zien. Eigenlijk mooier van de Andere kant dan aan de overkant van het water zou later blijken. Big ben is overigens niet de toren maar de naam van de bel en de toren staat al meer dan een halve meter uit het lood.

De volgende dag werd heerlijk een ontbijtje gescoord en de omgeving rondom Buckingham palace bezocht. Na wat relaxen door het park en lekker zitten op het gras werd de weg vervolgd richting de Theems. De oude gevangenis en natuurlijk de beroemde tower bridge passeerden de revue. Later deze avond werd er nog cultuur opgedaan in een lokale pub. Engeland werd namelijk mede door ons naar de kwartfinale geschreeuwd. ITS COMING HOME...

Ik moet bekennen dat ik London de eerste dag niet veel indruk vond maken. Het viel me eigenlijk wel een beetje tegen. Vanaf dag 2 veranderde dit en begon ik het steeds leuker en interessanter te vinden. Vooral de derde dag toen we met fietsen ons door shoreditch en Camden verplaatsen. Twee hele leuke wijken die je zeker niet over moet slaan als je ooit in London bent. Vooral ook heerlijk om over de paden langs het kanaal heen te gaan en volledig weg te zijn van de drukte van de stad. We waren alle drie moe en gesloopt en dit zou er ook toe leiden dat we al vroeg ons bed zouden opzoeken.

Na het ontbijt was het alweer tijd om afscheid te nemen. De tijd was wederom omgevlogen en het was jammer om ze te verlaten. Zeker goed om weer even samen geweest te zijn en ik ga ze ook zeker missen. Voor mij stond het volgende avontuur in Engeland op het programma waar ik ook al erg naar uitkeek. Nieuwe ervaringen en vooral met dit tropische weer in Engeland zou het al bijna geen leuk avontuur worden.

Roadtrip Engeland...